Author Archives: annegretekaspersen

Thomasmesse

Å gå fra den mørke, våte høstkvelden inn i ei lys og varm kirke. Å sette seg ned i kirka der mennesker har samlet seg til gudstjeneste i over 1000 år. Å synge stille salmer sammen med en håndfull andre mennesker. … Les videre

Publisert i Kristendom | Merket med , , , , | Legg igjen en kommentar

Hyggelig høst

Det er ordentlig høst, men først de siste dagene har det nådd helt inn i bevisstheten. Vi har hatt god temperatur til nå, og mørket har ikke tatt helt over før  nylig. Men med gråvær og vind denne uka ble … Les videre

Publisert i Hverdag, Reise | Merket med , , | Legg igjen en kommentar

Halvmaraton

Så var årets løpemål nådd. I år som i fjor var halvmaraton i Oslo hovedmålet med løpetreningen. Men i år møtte jeg en stor hindring som jeg lenge lurte på om ville spolere løpet, nemlig løperkne/langdistansekne/runners knee. Med god hjelp … Les videre

Publisert i Trim | Merket med , , , , , , | 3 kommentarer

Velkommen september

Hver sommer tenker jeg: Hvordan kan jeg like at høsten kommer? Sommeren som er så etterlengtet, så kort og intens; man rekker vel aldri å bli lei av sommer og klar for høst? Men når september rulles i gang med … Les videre

Publisert i Hverdag, Trim | Merket med , , | Legg igjen en kommentar

Dikt av Arild Nyquist

ENSOMHET Ensomhet, sier du. Det er greit med litt ensomhet bare det ikke blir for mye. Da åpner jeg døren og roper ut i natten: kom inn kom inn – her er ensomhet nok for to! ja for fire! Og … Les videre

Publisert i Dikt | Merket med , , | Legg igjen en kommentar

Min venn

Både i min egen barndom og i mine barns barndom har vi lekt en lek, gjerne i familieselskaper, som kalles «Min venn». En av dem som er med på leken går ut av rommet mens de gjenværende finner ut hvem … Les videre

Publisert i Kristendom, Oppmuntring | Merket med , | Legg igjen en kommentar

Dikt av Rose Milligan

Dust if you must Dust if you must, but wouldn’t it be better To paint a picture, or write a letter, Bake a cake, or plant a seed; Ponder the difference between want and need? Dust if you must, but … Les videre

Publisert i Dikt | Merket med , , , , | Legg igjen en kommentar

Ferieslutt

Trist, men sant. Ferien er over, og kun ei vanlig helg står mellom denne dagen og mandagen når hverdagen starter igjen med tidlige morgener, tidlige kvelder og plikter som ikke kan utsettes. Jeg har hatt en tvers gjennom avslappende ferie; … Les videre

Publisert i Hverdag | Merket med , , , | Legg igjen en kommentar

Dikt / salme av Hans-Olav Mørk

Nå dekkes bordet, nå tennes lyset, og den som vil, kan få slå seg ned og legge av seg alt det som tynger, og ta imot Herren Jesu fred. Rop ut på torget, rop ut på gaten at det er … Les videre

Publisert i Dikt, Kristendom | 1 kommentar

God sommer!

God sommer til alle lesere! Nå er det ferietid, og som vanlig er det mange forventninger knyttet til den. God sommer – om du får oppfylt forventningene eller ikke. Husk – det er ikke hvordan man har det men hvordan … Les videre

Publisert i Hverdag | Legg igjen en kommentar