Søk i bloggen
-
Nylige innlegg
Kategorier
Meta
Author Archives: annegretekaspersen
Bakelyst
Den kommer som kastet over meg iblant, bakelysten. I et øyeblikk av kjedsomhet, midt i all travelheten på jobb, fikk jeg så uendelig lyst på gjærbakst. Disse lystene inntreffer av en ukjent grunn svært ofte på varme dager, men heldigvis … Les videre
Publisert i Mat
Merket med bakeglede, bakelyst, bollefrua, brød, brød for nybegynnere, brødbaking, enkelt hjemmebakt brød, hjemmebakt, pull apart brød, pullappartbrød
1 kommentar
Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves
For 3 uker siden skrev jeg om gode ting jeg ventet på. Nå har jeg fått alt! Jeg har fått sommervarme, et kne som kan brukes til løping igjen og god tid. Heldige meg. Jeg er så takknemlig for en … Les videre
Publisert i Lett blanding
Legg igjen en kommentar
Koftestrikk
Koftefeberen som herjer landet har streifet meg. Såpass hett ble det at jeg «måtte» strikke ei kofte jeg også. Beslutningsvegringen min gjorde det vanskelig, så tilslutt gikk jeg bare inn på garnbutikken, så en fin koftemodell der, og tok den. … Les videre
Publisert i Hobbyer
Merket med øke jevnt fordelt, felle jevnt fordelt, marius, mariuskofte, rundfelling, sandnesgarn, strikk, strikketips, strikking
Legg igjen en kommentar
Dikt av Trygve Skaug
Timing – Er det ikke litt for tidlig å si at du elsker meg, sa hun – Er det ikke litt for seint å be meg om å la være, sa han
Publisert i Lett blanding
Legg igjen en kommentar
Den som venter på noe godt..
Jeg venter på sommeren. Ikke nødvendigvis ferien, men på mer sol og ikke minst mer varme. Det er hutrende kaldt på Sørlandet om dagen enda vi er ei uke ut i juni. Det er ullsokker og ullundertøy som gjelder hvis … Les videre
Publisert i Hverdag
1 kommentar
Ord for dagen
I løpet av de siste ukene har jeg hatt mange gode leseopplevelser på facebook. Det har vært en diktføljetong blant venner som har resultert i mange gode dikt, både kjente og ukjente. Noen har til og med diktet selv! Jeg … Les videre
Lyden av mai
Lyden av mai Mai er lyden av fuglesang tidlig og sent. Mai er lyden av korpsmusikk og bråkende russ. Mai er lyden av knirkende bremser på sykkelen. Mai er lyden av summing fra et nyklekket insekt. Mai er lyden av … Les videre
God tid
Innlegget til Lorelou Desjardins som ble oversatt og gjengitt i VG for noen dager siden, ble delt av mange på Facebook. Det handlet om nordmenn i tidsklemma. Om at vi ikke klarer å sette grenser, ikke klarer å velge og et … Les videre
Publisert i Hverdag, Oppmuntring
Merket med fasade, perfeksjonisme, syltetøyet og to kopper kaffe, tidsklemma, vellykkethet
Legg igjen en kommentar
Sitat av Hans Børli
Dette er det vanskeligste av alt: å være seg sjøl – og synes at det duger.
Publisert i Dikt
Merket med Det vanskeligste, dikt, fornøyd, Hans Børli, perfeksjonisme, selvfølelse
Legg igjen en kommentar
Irriterende bra
Vi er rare, vi mennesker. Midt i vår fredelige flik av verden, finner vi grunn til å klage og irritere oss. Jeg irriterer meg for eksempel over orddelingsfeil. Som denne som ble presentert i avisen nylig og som handlet om … Les videre
Publisert i Hverdag
Merket med frivillig arbeid, perfeksjonisme, sosiale medier
Legg igjen en kommentar