Søk i bloggen
-
Nylige innlegg
Kategorier
Meta
Author Archives: annegretekaspersen
Rolig kveld
Bare en liten kveldshilsen til mine lesere. Ble plutselig minnet på en artist jeg hørte mye på for et par år siden, Carrie Newcomer. Hun har så vakre tekster om de hverdagslige øyeblikkene, hør bare her: Unknowingly we slow our … Les videre
Publisert i Hverdag, Litteratur, Musikk
Merket med Carrie Newcomer, Holy as a day is spent, kveld, nåde
Legg igjen en kommentar
Varme votter
Strikkeprosjektene mine er fremdeles små og overkommelige, og det må de være nå i den varme årstiden. Jeg strikket et par votter fra boka «Varme hender» av Ágústa Thóra Jónsdóttir for noen uker siden, men med mitt garn og min … Les videre
Publisert i Hobbyer
Merket med enkle votter, oppskrift votter, strikk, strikkeoppskrift, strikketips, strikking, votter
1 kommentar
Tom for ord
Det har vært forholdsvis stille dager på bloggen de siste ukene. Jeg har rett og slett gått litt tom for ord. Jeg har mange mer eller mindre fornuftige tanker i hodet, men de finner ikke noen god vei ut. Så … Les videre
Tenk om…
Det er en kunst å leve i nuet. Å ikke henge seg opp i fortiden og dvele med det som gikk galt, og å ikke bekymre seg for fremtiden. Den kan man uansett ikke vite hvordan blir. Da har man … Les videre
Publisert i Hverdag, Oppmuntring
Merket med bekymring, leve i nuet, Ole Brumm, oppmuntring, takknemlighet, tenk om
2 kommentarer
7 viktige ord
«og ingen skal ta gleden fra dere» Søndagskvelden er en god kveld. Det er ofte mer ro over den kvelden i forhold til de to foregående kveldene i helgen. Og selv om man nesten står med tåa inne i den … Les videre
Publisert i Kristendom, Oppmuntring
Merket med bibel, glede, Jesus, tro, viktige ord
Legg igjen en kommentar
Dikt av Rune Olstad
Små steg Små steg er ofte meir effektive enn ukontrollerte sjumilssteg Små steg når kanskje ikkje hårete mål Likevel det er håp i små steg. Salig blanding 2013, L og B forlag
Ved havet
Jeg er så heldig å ha hytte ved havet. Ikke helt i havgapet, men så nærme at jeg kan se åpent hav i horisonten. Det er fantastisk å komme ut der etter en travel dag på jobb for å slappe … Les videre
Publisert i Hverdag, Musikk
Merket med Ansgarkapellet, Helene Bøksle, hytta, konsert, sjøen, Ved havet
Legg igjen en kommentar
Godt nok
Det er ikke måte på hva vi stakkkars mennesker skal fikse og klare. Spesielt nå på våren når sollyset åpenbarer støvet som har samlet seg i krokene, malingen som flasser på verandarekka og rotet fra høsten i hagen som du … Les videre
Publisert i Hverdag, Oppmuntring
Merket med feiltastisk, god nok, gode nyheter, godt nok, Godt nok for de svina, hverdagslykke, perfeksjonisme, perfekt, tenke sjæl
1 kommentar
Velsignet vårvær
Påska er over, og med den kom herlig vårvær med sol og varme. Ei uke på hytta ved sjøen var en nydelig påskeferie. Det har vært en tendens til mye sofaliv og stillesitting på hytta når ikke det er høysesong, men … Les videre