Author Archives: annegretekaspersen

Dikt av Stein Mehren

BØNN (IKON) Vi ber ikke om utskrifter forklaringer, diagnoser, prosedyrer Vi ber ikke engang om overbevisninger Vi ber om å bli sett av en annen Vi ber om et ansikt

Publisert i Dikt | Merket med , , , , , | Legg igjen en kommentar

Verdier

I påsken hadde familien min og jeg det moro med å ta personlighetstester. Vi svarte på spørsmål og plasserte oss selv på en skala for å finne ut hva slags bås vi til slutt ville høre inn i. Ikke uventet … Les videre

Publisert i Hverdag, Oppmuntring | Merket med , | Legg igjen en kommentar

Noen ganger

Noen ganger gjør jeg alt annet enn det jeg hadde tenkt Noen ganger er det viktige helt uviktig Noen ganger er det viktigste det du ikke gjorde.

Publisert i Dikt | Merket med , , | 1 kommentar

Dikt av Stein Mehren

BØNN Alt som er skadet i oss blir så lett forvandlet til hat alt som er gått i stykker gjør oss ofte mindre enn det minste stykket Så ta da alt som er knust i meg som et bevis på … Les videre

Publisert i Dikt, Kristendom | Legg igjen en kommentar

Det beste i livet VII

Barn som kommer hjem på påskeferie Påskemarsipan til halv pris Lyse vårkvelder Varmen fra sola når du går fra jobb Gode kolleger som blir glade for å se deg Vaskemaskinen som tar unna klesvasken Ei god seng som omfavner deg … Les videre

Publisert i Hverdag, Oppmuntring | Merket med , | Legg igjen en kommentar

Vårlengt

Etter vinterferien pleier min vårlengt å slå til for fullt. Jeg tillater meg å begynne å vente da. For før det er det tross alt vinter, snø eller ei. Men i år har jeg måttet vente lenge. Vi er ei … Les videre

Publisert i Hverdag | Legg igjen en kommentar

Skam

Nei, jeg tenker ikke på tv-serien som er blitt kritikerrost og eksportert til hele verden og sett av en generasjon ungdommer. Jeg tenker på skammen som man gjemmer innerst i de mørkeste krokene av livet hvor man håper at ingen … Les videre

Publisert i Hverdag, Litteratur, Oppmuntring | Merket med , , , | Legg igjen en kommentar

Tilstedeværelse

De siste ukene har jeg hatt en enkel form for digital faste. Jeg har unnlatt å bruke Instagram og Facebook med unntak av meldinger/varsler direkte til meg. Målet er å være mer tilstede, både for meg selv og for de … Les videre

Publisert i Hverdag, Medier, Oppmuntring | Merket med , , , | 1 kommentar

Dikt av Martha Medeiros

Ode til livet (Den dør langsomt) Langsomt dør den som forblir en slave av sine vaner den som hver dag vandrer i samme spor den som ikke forandrer retning den som ikke tar sjanser eller skifter farge på klærne den … Les videre

Publisert i Dikt, Litteratur | Merket med , , , , , | 3 kommentarer

Glad i ord

«Ord om ord». Tittelen på bloggen min er fra lang tid tilbake. Stort sett er skriveriene mine ord om alt annet. Men i dag blir det ord om ord. For jeg blir så glad av ord som er satt sammen … Les videre

Publisert i Dikt, Hverdag, Litteratur | Merket med , , , | Legg igjen en kommentar