Søk i bloggen
-
Nylige innlegg
Kategorier
Meta
Author Archives: annegretekaspersen
Dikt av Stein Mehren
BØNN (IKON) Vi ber ikke om utskrifter forklaringer, diagnoser, prosedyrer Vi ber ikke engang om overbevisninger Vi ber om å bli sett av en annen Vi ber om et ansikt
Publisert i Dikt
Merket med bønn, Bønn av Stein Mehren, dikt, et ansikt, Ikon, Stein Mehren
Legg igjen en kommentar
Verdier
I påsken hadde familien min og jeg det moro med å ta personlighetstester. Vi svarte på spørsmål og plasserte oss selv på en skala for å finne ut hva slags bås vi til slutt ville høre inn i. Ikke uventet … Les videre
Noen ganger
Noen ganger gjør jeg alt annet enn det jeg hadde tenkt Noen ganger er det viktige helt uviktig Noen ganger er det viktigste det du ikke gjorde.
Dikt av Stein Mehren
BØNN Alt som er skadet i oss blir så lett forvandlet til hat alt som er gått i stykker gjør oss ofte mindre enn det minste stykket Så ta da alt som er knust i meg som et bevis på … Les videre
Publisert i Dikt, Kristendom
Legg igjen en kommentar
Det beste i livet VII
Barn som kommer hjem på påskeferie Påskemarsipan til halv pris Lyse vårkvelder Varmen fra sola når du går fra jobb Gode kolleger som blir glade for å se deg Vaskemaskinen som tar unna klesvasken Ei god seng som omfavner deg … Les videre
Publisert i Hverdag, Oppmuntring
Merket med det beste i livet, takknemlighet
Legg igjen en kommentar
Vårlengt
Etter vinterferien pleier min vårlengt å slå til for fullt. Jeg tillater meg å begynne å vente da. For før det er det tross alt vinter, snø eller ei. Men i år har jeg måttet vente lenge. Vi er ei … Les videre
Publisert i Hverdag
Legg igjen en kommentar
Tilstedeværelse
De siste ukene har jeg hatt en enkel form for digital faste. Jeg har unnlatt å bruke Instagram og Facebook med unntak av meldinger/varsler direkte til meg. Målet er å være mer tilstede, både for meg selv og for de … Les videre
Publisert i Hverdag, Medier, Oppmuntring
Merket med digital detox, digital faste, mindfullness, tilstedeværelse
1 kommentar
Dikt av Martha Medeiros
Ode til livet (Den dør langsomt) Langsomt dør den som forblir en slave av sine vaner den som hver dag vandrer i samme spor den som ikke forandrer retning den som ikke tar sjanser eller skifter farge på klærne den … Les videre
Publisert i Dikt, Litteratur
Merket med Den dør langsomt, dikt, dikt om glede, glede, Ode til livet, Pablo Neruda
3 kommentarer
Glad i ord
«Ord om ord». Tittelen på bloggen min er fra lang tid tilbake. Stort sett er skriveriene mine ord om alt annet. Men i dag blir det ord om ord. For jeg blir så glad av ord som er satt sammen … Les videre
Publisert i Dikt, Hverdag, Litteratur
Merket med Det rolige regnet, glad i ord, gode ord, vamp
Legg igjen en kommentar