Søk i bloggen
-
Nylige innlegg
Kategorier
Meta
Author Archives: annegretekaspersen
Høstferie
Da var høstferien over for denne gang. Høljende regn den ene dagen og strålende solskinn den neste gjorde at hytteferien ble kontrastfylt. Men det har vært rolige dager med god tid og lave skuldre. Herlig! Jeg fikk lest et par … Les videre
Publisert i Grønn hverdag, Hverdag, Litteratur
Merket med bøker, bibliotek, bokanbefaling, Boktips, Døden skal vi danse, høstferie, Live Landmark, Per Fugelli, sykkel, sykling, Vekk meg når det er over
Legg igjen en kommentar
Lykken
NRK1 har for tiden en programserie på tv som heter «Oppdrag lykke» (du kan se det på nett-tv her.) Jeg fikk ikke med første sending, men del to i serien tok jeg opp og så. Det var ganske interessant. Det … Les videre
Publisert i Hverdag, Musikk
Merket med hverdagslykke, lykke, oppdrag lykke, takknemlig, takknemlighet, takknemlighetsdagbok
Legg igjen en kommentar
På jakt etter tid
Med sykdom i kroppen har jeg måttet ta det rolig noen dager. Det har gitt meg mer tid til å slappe av og ta det rolig, men mindre tid til annet som jeg ikke har orket. På twitter fulgte jeg … Les videre
Tapas
Dette blir rett og slett et matinnlegg. For det var med stor glede jeg inviterte til jentekveld i går med tapas på menyen. For å huske menyen og samle oppskriftene, legger jeg dem her til allmenn nytte og begeistring. Menyen … Les videre
Publisert i Mat
Merket med glutenfri mat, glutenfritt, mat, matglede, melkefri tapas, melkefritt, tapas, tips til tapas
1 kommentar
Dikt av Svein Woje
SÅ ENKELT Kan det virkelig være sant at tro er så enkelt bare rekke hånden frem ta i mot ditt legeme og fylle mitt tomme beger med ditt blod Jeg visste ikke før jeg brøt opp at tro det er … Les videre
Publisert i Dikt, Kristendom, Litteratur
Merket med dikt, nåde, så enkelt, tro
Legg igjen en kommentar
Matglede
Til helga skal jeg ha jentebesøk, og noe av gleden er å planlegge maten som skal serveres. Denne gangen skal jeg prøve meg på tapas, og å sitte og lete frem gode oppskrifter og tips på nettet er en hyggelig … Les videre
Dikt av Kolbein Falkeid
Morgen Det er morgen igjen, vesle håp og verden frotterer seg med nyvasket solskinn. Livets ansikt er aldri det samme selv om vi ser på det i all evighet. Fra samlingen «Redningsforsøk», Cappelen, 1983
God fredag!
For første gang – i alle fall som jeg kan huske – har jeg fri fra jobb og er hjemme uten barn. Jeg har vært delvis hjemmeværende med barn i 16 1/2 år, og det er ganske lenge! Riktignok har … Les videre
Publisert i Hverdag, Musikk, Oppmuntring
Merket med big yellow taxi, hjem, hjemmeværende, Joni Mitchell, takknemlig, takknemlighet
Legg igjen en kommentar
Fredagstanker
Det er ikke sjelden man hører at noen føler seg mindreverdig og dårlig fordi de ikke lever opp til en viss standard som er satt enten av dem selv eller en standard de oppfatter at andre setter. De er ikke … Les videre
Publisert i Hverdag, Oppmuntring
Merket med fasade, feiltastisk, perfeksjonisme, perfekt, press, vellykkethet, virkelighet
2 kommentarer