Søk i bloggen
-
Nylige innlegg
Kategorier
Meta
Category Archives: Oppmuntring
Herlige høstdager
Etter mye regn tidligere denne høsten, har det vært nydelige dager i det siste. Jeg synes det er vanskelig å komme seg ut i finværet etter jobb, men mandag denne uken da frøkna skulle på ridekurs, ble det en flott … Les videre
Helg og sjokolade
Da var det helg igjen, og tid for å nyte sjokolade. God helg, folkens!
«Mot normalt»
Mitt første «møte» med Edward Monkton, var på boligbytteferien i England for 2 år siden. Da oppdaget vi de gøye strekene til denne mannen på det lokale postkontoret i landsbyen Colwall. Siden har jeg funnet de oppmuntrende ordene og tegningene på … Les videre
Takknemlig for …
Da jeg satt og ryddet i gammel e-post, kom jeg over denne fine saken (som jeg har tilpasset litt): Jeg er takknemlig ….. for rotet jeg må rydde i huset, fordi det betyr at jeg har en familie for skatten jeg … Les videre
Råd mot dårlig humør
Fra en av bloggene jeg abonnerer på, kom det i dag 5 råd mot dårlig humør og negative følelser som jeg vil dele med dere: 1) Gå en tur. All slags trim hjelper mot dårlig humør, fordi det frigjør endorfiner, «lykkekjemikaliene» … Les videre
Publisert i Oppmuntring
Merket med flytsonen, Friskis&Svettis, Gud, humør, oppmuntring, trim
3 kommentarer
Dikt av Tove Houck
Aldri alene Han hjelper oss når vi ikke får det til holder oss fast når fjellet slår sprekker under føttene gir oss seier når vi sliter med nederlag viser oss våren når vi bare ser vinter Han spenner løftene som … Les videre
Publisert i Dikt, Kristendom, Oppmuntring
Merket med dikt, oppmuntring, Tove Houck
Legg igjen en kommentar
5-årsjubileum!
I disse dager er det 5 år siden jeg startet å blogge. Jeg begynte med Windows live spaces og fortsatte i WordPress da de overtok. Jeg tok et lite tilbakeblikk til de første postene, og jeg ser at jeg kretset … Les videre
Grønn hverdag
Det går mot slutten av ferien, og snart er hverdagen tilbake. Kanskje ikke like grønn for alle, men hvorfor ikke ha som mål å gjøre den litt grønnere? De enkle tingene er viktige, og selv om man alene ikke kan … Les videre
Publisert i Grønn hverdag, Kristendom, Oppmuntring
Merket med Grønn hverdag, Gud, miljø, oppmuntring
Legg igjen en kommentar
Fornøyd?
Kan du tenke deg noe verre enn å gå rundt og være misfornøyd? Det sies at vi nordmenn er spesielt gode på å klage og være misfornøyd, og det er jo ikke særlig positivt. Det verste med misnøye er at … Les videre
Ord på en mandag
Det er ny uke med nye muligheter. Denne mandagen var frimandag, så det var en roligere start på uken enn vanlig. Vi har feiret pinse, Åndens høytid og kirkens fødselsdag. God pinse alle sammen! Nedenfor en liten oppmuntring i starten … Les videre