Søk i bloggen
-
Nylige innlegg
Kategorier
Meta
Category Archives: Litteratur
Håp for livet og evigheten
Tittelen i dag er lånt fra organisasjonen Norea mediemisjon. Deres visjon er å gi mennesker både her i Norge og i fremmede land håp for livet og evigheten. Og de siste dagene har jeg lest og hørt flere ting som … Les videre
Publisert i Kristendom, Litteratur, Medier, Oppmuntring
Merket med forventning, fremtid, Gud, håp, Jesus, oppmuntring
Legg igjen en kommentar
Lykkens filosofi
Den siste boka jeg leste var «Lykkens filosofi» av Einar Øverenget. Det var ikke en oppskriftsbok for å bli lykkelig, men en bok som sa noe om ulike sider ved lykken. Øverenget filosoferte over om lykken er som sommerfuglen som … Les videre
Dikt av Erik Bye
VÅR BESTE DAG Kom og lytt til lyset når det gryr av dag Solen løfter sin trompet mot munnen. Lytt til hvite sommerfuglers vingeslag; Denne dag kan bli vår beste dag! Stien som vi gikk i går er like ny, … Les videre
Publisert i Dikt, Litteratur, Musikk
Merket med dikt, Erik Bye, forventning, fremtid, oppmuntring
1 kommentar
Glad påsk`!
Jeg har – som tidligere nevnt – en forkjærlighet for Astrid Lindgrens bøker. Og blant disse er «Lotta fra Bråkmakergata» en favoritt. Det er fra henne jeg har uttrykket «Glad påsk». Det er påskedag i dag og stor grunn til … Les videre
Blå sko og lykke
Endelig har jeg fullført den sjuende boka i serien «Damenes detektivbyrå nr. 1». Og nok en gang har jeg kost meg med små, kloke betraktninger om livet, lykken og landskapet i Botswana. Hovedkarakteren i boka, detektiven Mma Ramotswe, med sin … Les videre
Publisert i Kristendom, Litteratur, Mat
Merket med bøker, damenes detektivbyrå, lese, mat, oppmuntring
1 kommentar
Tepause
«Slik var det å være kvinne, tenkte hun, man ble aldri ferdig. Selv om man kunne sette seg og drikke en kopp rooibos-te, eller til og med to, visste man bestandig at når teen var drukket, var det noen som … Les videre
Publisert i Kristendom, Litteratur
Merket med bøker, damenes detektivbyrå, Jesus, oppmuntring
1 kommentar
Mat og mennesker
De siste dagene har jeg latt armene hvile litt, for det ble vel mye håndarbeid i forrige uke da barna var syke. Armene mine tåler bare litt. Jeg fikk lånt ei bok jeg hadde hatt på lista lenge, og mannen … Les videre
Publisert i Litteratur, Mat, Medier
Merket med bøker, bibliotek, film, lese, mat
Legg igjen en kommentar
Mer Narnia
I dag har jeg og jentene vært på kino og sett den tredje Narniafilmen, «Reisen til det ytterste hav» http://www.filmweb.no/trailere/article382848.ece Det var flott underholdning, og ekstra virkelig ble det i 3D-versjon. Lucy og Edmund er så sjarmerende, mens den ufordragelige … Les videre
Julesang
Hva er jul uten julesanger? Likte godt Ingunn Breisteins fredagskommentar i avisen i dag, http://www.fvn.no Jeg har mange favoritter, noen mer «julete» enn andre. Og jeg liker best de som forskjellige artister gir sitt særpreg til. Flere av Helene Bøksles … Les videre