Søk i bloggen
-
Nylige innlegg
Kategorier
Meta
Author Archives: annegretekaspersen
Nok
«Det er to måter å få nok på. Den ene er å fortsette å karre til seg mer og mer. Den andre er å ønske seg mindre. G.K. Chesterton
Fastetid
I morgen begynner fastetiden. Denne tiden på året som mange ikke har noe forhold til, men som likevel blir markert med fastelavnsris og -boller. Jeg er usikker selv på om jeg skal gjøre noe ut av den. Fra ei side … Les videre
Publisert i Kristendom, Oppmuntring
Merket med digital detox, digital faste, du blir det du gjentar, faste, fastetid
Legg igjen en kommentar
Sitat av Arne Garborg
Ikkje ein Filosofi lærde Meisteren oss, men ein Livskunst.Han kom kje med Nytt til dei forvitne,men med Lækjedom til dei sjuke;og han stifta ikkje ei Sekt, men viste oss ein Veg. Fra «Den bortkomne Faderen»
Publisert i Kristendom, Litteratur
Merket med Arne Garborg, Den bortkomne faderen
Legg igjen en kommentar
Podcast-tips
Jeg hører litt på podcast, spesielt når jeg løper. Favoritten er stadig «Pia og psyken» fordi jeg opplever at jeg lærer noe, det er interessante tema som tas opp og det er overraskende ofte relevante problemstillinger som jeg synes er … Les videre
Publisert i Medier, Oppmuntring
Merket med jakten på lykke, jakten på lykken, livskvalitet, lykke, lykkelig av fysisk aktivitet, oppmerksomt nærvær, Pia og psyken, podcast, prosjekt lykkelig
Legg igjen en kommentar
Januarhverdag
Det er snart slutt på januar, den lange mørke vintermåneden når jula er over og det er lenge til vår. Heldigvis har det vært mye klarvær og fint, så jeg har fått utnyttet dagslyset i helgene, noe jeg vet har … Les videre
Dikt av Tove Lie
Det angår degat lyset skinnerDet angår deg at mennesker lever,at ingen kveler ilden i hjertene.
Tilbakeblikk
2018 er snart over, og dagene rundt nyttår får meg ofte til å reflektere litt over hvordan året er gått, og tenke gjennom om jeg ønsker endringer i det nye året for meg selv og familien. Når jeg ser tilbake … Les videre
Publisert i Hverdag
Legg igjen en kommentar
Deilige desember
Ordene fra desember 2014 gjenbrukes i år: Desember er et lyst innslag i den ellers mørke vinteren. Vi har ikke fått snø i sør, men heldigvis noen dager med klarvær mellom alle regnværsdagene. Men vi har lys! Vi har lys … Les videre
Publisert i Kristendom, Oppmuntring
Legg igjen en kommentar
Advent
Første søndag i advent ble en god søndag med barnas gudstjeneste på formiddagen og Thomasmesse på kvelden. Thomasmessen gir rom for stillhet, noe jeg som en utålmodig sjel har nytte og glede av. Vær stille for håpets skyld vær stilleHan … Les videre
Publisert i Dikt, Kristendom, Oppmuntring
Merket med advent, Arnold Eidslott, stillhet, thomasmesse, vær stille
Legg igjen en kommentar
Leseglede
Etter noen ukers lesepause, var jeg i går igjen på biblioteket og fylte opp sekken med bøker. Jeg hadde reservert ei bok som ble anbefalt på Twitter: «Å sykle – en besettelse» av Håvard Syvertsen. Først av alt – jeg … Les videre
Publisert i Løping, Litteratur
Merket med Å sykle - en besettelse, flytsonen, Håvard Syvertsen, Løping, leseglede, lesestoff, lesetips
1 kommentar