Søk i bloggen
-
Nylige innlegg
Kategorier
Meta
Category Archives: Lett blanding
Onsdag
Snek meg til noen minutter ved pc-en nå. Mathias våknet litt fortere enn beregnet, men Phillip leker med ham og jentene er opptatt med spill. Det er litt uvant at butikkene stenger mellom kl 12 og 14, men nå vet … Les videre
Publisert i Lett blanding
Legg igjen en kommentar
I Frankrike
Ja, nå sitter jeg ved pc-en i et hus i Laval i Frankrike. Sitter og ser utover byen ifra 3. etasje, og nærmest her er det bare gamle hustak å skue. Tipper de fleste er fra 1700 – 1800-tallet. Skeive … Les videre
Publisert i Lett blanding
1 kommentar
Sommer
Nå er det sommer, og vi har fått en fin liten porsjon av både sol og varme. Det har vært deilige dager. Men pga. sykdom og plager både hos svigermor og Mathias, har vi ikke kunnet nyte sommeren slik vi … Les videre
Publisert i Lett blanding
Legg igjen en kommentar
Sitat fra Familie og medier
Bibelen som vaksinasjon Leseferdighet er en viktig faktor i menneskers liv. Det gir rike opplevelser å kunne lese og skaffe seg både lærdom og underholdning. I lange tider var det bare Bibelen og katekismen som var tilgjengelig for mange. Nyere … Les videre
Publisert i Lett blanding
1 kommentar
Snart sommer
En tidlig morgen i mai sitter jeg her ved pc-en. Dagen startet nøyaktig kl. 05.50, da minstemann ville opp av senga. Heldigvis hadde han sovet uten avbrudd gjenom hele natta, slik han pleier. Så da var det bare for mor … Les videre
Publisert i Lett blanding
Legg igjen en kommentar
Vinter og vår
Sesongens andre snøfall er her, nå i slutten av mars. Vi har fått nok snø til å gå på ski, for mye snø til å ta frem hagemøblene og passe mengde snø for barna til å leke og ha det kjempegøy … Les videre
Publisert i Lett blanding
1 kommentar
Vinterferie
Nå er det vinterferie, og ingen tidlige morgener på ei uke. Ingen sene morgener heller, nødvendigvis, for lille pjokken pleier ikke å sove langt utover på morgenkvisten. Mannen har dratt til junaiten i dag og sitter akkurat nå i flyet … Les videre
Publisert i Lett blanding
Legg igjen en kommentar
Nytt år – nye muligheter!
Nytt år, nye muligheter! Det er blitt 2008 og vi har lagt bak oss både jul og nyttår. Og vi i vår familie har lagt bak oss endel sykdom. Mathias og meg har hanglet i nærmere en måned, så det … Les videre
Publisert i Lett blanding
Legg igjen en kommentar
Sitat
Life isn’t about waiting for the storm to pass … It’s about learning to dance in the rain.
Publisert i Lett blanding
Legg igjen en kommentar
Lys i mørke
Da var vi kommet til den mørkeste høstmåned; men også den måneden hvor vi kanskje er flinkest til å tenne lys. I dag er det øsende regn over Sørlandet, men inne har vi det tørt, varmt og godt. Alle er … Les videre
Publisert i Lett blanding
Legg igjen en kommentar