Søk i bloggen
-
Nylige innlegg
Kategorier
Meta
Author Archives: annegretekaspersen
Dikt av Ingvar Hovland
VEIENE ME GÅR Øve alle veiene me gårdrive regn og vind og tågadrysse snø og blomsterstøvøve alle veiene på jord. Øve alle veie me he gåttligge lag på lag av minna,ligge lag på lag med løvøve alle okka spor. Men … Les videre
Vintervær
Det nye året begynte med store mengder snø og store mengder kulde her sør. Ikke akkurat drømmestart for meg som ikke liker hverken kulde eller snø eller vinter! Det kom så store mengder snø på en gang at det blir … Les videre
Publisert i Hverdag
Merket med harvest magazine, tid og tålmodighet, vårlengt, vintervær
Legg igjen en kommentar
Gode nyheter
Flere unge enn før ser mørkt på fremtiden. De er mer bekymret og ensomme og er mindre tilfredse. Hva slags verdensbilde har ungdommene i dag? Og hvor har de fått det fra? Jeg tar meg av og til i å … Les videre
Tid og tålmodighet
I dag var jeg på en lang og rolig løpetur. Det er noe jeg liker, men likevel har det ikke passet å få det til denne høsten. Stor var derfor gleden da jeg i dag morges oppdaget at det skulle … Les videre
Publisert i Hverdag, Løping, Oppmuntring
Merket med gode vaner, Grovann, langtur, podcast lavterskel, Postveien, tid og tålmodighet
1 kommentar
Kart over ensomheten
Boka «Kart over ensomheten – om vår ustoppelige trang til fellesskap og hva som driver oss fra hverandre» av Hilde Østby fanget oppmerksomheten. Jeg har grublet på dette en stund, på gode og dårlige fellesskap, på hva som skjer når … Les videre
Publisert i Oppmuntring
Merket med empati, ensom, ensomhet, Eva Dønnestad, Hilde Østby, Kart over ensomheten, RVTS Sør, skam, tillit, Verdistrek
Legg igjen en kommentar
Dikt av Tove Houck
SÅ FORT Livet skifterså fort et orden telefonen samtaleet bud så er alt forandret som en gnisti tørrskogbunn flammervirkeligheten oppmot lys eller mørke og liveter aldri merhva det var så fort «Den ordløse time» Lunde 2002
Dikt av Helge Torvund
DU ER EI STRAND I himmelen er det jazz og foreldre og leikehusMen her: ein lengt etter å verta rusa på eit nå Alt eg veit er samla i nokre harde knutarsom eg ikkje er kar om å løysa opp … Les videre
På vandring
Ferien startet med en liten vandretur. Turen var planlagt med en voksen datter, men da hun ikke var frisk nok, måtte jeg ta turen alene. Det var en ganske overkommelig vandretur fra Berg i Valle til Stavskar første dag, fra … Les videre
Publisert i Tur
Merket med Bossbu, fjelltur, god tur, tilstedeværelse, vandretur
Legg igjen en kommentar
Det beste i livet X
Å minne seg selv på det gode i livet, er en måte å få det godt på. Nå er jeg på tiende innlegg med samme tittel, derfor romertallet X i overskriften. Det beste i livet før kan være det samme … Les videre
Publisert i Hverdag, Oppmuntring
Merket med det beste i livet, hverdagsliv, takknemlighet
Legg igjen en kommentar